lördag 31 maj 2014

Dagar fyllda av upptåg och valpliv!

Här händer det saker nästan hela tiden. Det blir inte mycket tid att sitta vid datorn. Men nu sover de små och allt är lugnt i huset, så innan jag lägger mig kommer här några rader om hur vi har det.
De fem choklad pralinerna går nu mor sin sjättelevnadsvecka. De älskar att vara ute på min stora baksida, och är otroligt suktiga på att göra sina behov ute. Ikväll var första gången någon bajsar inne sedan de fick börja gå ut vid 4 veckors ålder. De kissar lite inne men då på tidning 98% av gångerna.
När jag tar ut dem klockan 07.00 på morgnarna springer alla direkt ut och kissar och bajar. sedan får de springa ut och in som de vill.  Hittills kan jag verkligen inte klaga att det varit speicellt jobbigt.
De är ensamma ca 2 timmar i taget, två gåner per dag och då sover de efter nästan 1½ timme ute i friska luften. Det sista de gör på kvällen vid 22.00 är att gå ut igen och göra båda sina behov, sedan går de in och sover. Jag njuter så mycket av dem, och ser verkligen hur de utvecklas dag för dag. Någon gång i veckan kommer Ciscos matte Annie hit och spenderar sin lunch och umgås med de små samt tar så här fina bilder. Det är mycket uppskattat av oss alla.
Mat gillar de små bruna, och om det går lite över mattiden piper de och talar om att de är hungriga. Mamma Soya ammar dem fortfarande och det gillar de så klart. Soya en otoligt vänlig och trygg mamma hittills så en bättre start kunde ingen gett dem. Soya är också mycket förtjust i de besökare som kommer hit för att titta och umgås med hennes små godingar.
Men måste jag vara med på bild?

Bus i korgen inne.

Vi gillar att brottas i gräset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar