lördag 31 maj 2014

Nu har de fem chokladpralinerna blivit 6 veckor.

I onsdags blev valparna 6 veckor och de blir mer och mer medvetna om livet untanför sin hage. De sover gott då jag haft dem uppe på morgonen från ca 07.00 till 08.30. Då lägger jag in dem i hagen igen och går till jobbet dryga två timmar. När jagg sedan kommer hem så har de lärt sig ljudet av då jag vrider om nyckeln i ytterdörren. Spelar ingen roll hur tyst jag försöker vara, de hör mig.  Sen börjar de låta lite grann och när jag då skyndar mig in och släpper ut dem på min baksida skyndar de sig ut och kissar direkt. Sedan börjar håll- i -gånget.  Oj så roligt de har med allt från plastkrukor, tomma katronger och prassliga plastförpackningar. Ibland ramlar ett kompostgaller över dem, men då har de lärt sig att då lägger man sig platt så kommer jag och tar bort det!
Nu när det har varit regniga dagar har deåändå varit ute och gjort sina behov och sen har de racat inne. men jag tycker de är väldigt enkla att ha ändå. När de hållt igång någon dryg timme lägger de sig under min stol eller i tunneln och somar tryggt. Då bär jag in dem i hagen , en efter en och så sover de igen i några timmar.
Vi har många besök och både valparna och Soya älskar när det kommer folk. Grannbarnen ligger och leker med valparna genom kompostgallret och många sitter mitt i högen av bitande, pussande och glada valpar.
 Nu i helgen som kommer så blir det besök av flera väntande valpägare, och det ser vi ju fram emot.
Tack snälla Annie ( pappa Ciscos matte) för att du alltid tar så fina bilder av våra godingar.
Nu välter de nästan sin mamma när de vill äta.

Leksakskorgen som jag gjort till tunnel, är en klar faorit för alla valparna.


Lilla Freja ligger och vilar i korgen ute.


Elektra äter ute och det är så gott!

Soya gillar sina små. Mysigt att vara tillsammans..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar