lördag 7 juni 2014

Och vi har det bra!


Ja nu är här fullt upp vill jag lova. De fem vill mest ha sällskap hela tiden och den där hagen kan jag behålla för mig själv.
Bäst tycker de om att vara ute på min baksida och de har nu kommit på att gräva är ganska kul. Mest grävkunnig är lilla Elektra men de andra lär sig fort.
Idag fick de tuggpinnar av torkad kyckling, och det vår så kul att se deras lycka över dessa godbitar. Ikväll har de också fått små kex som jag lade in i hagen och det gillade de verkligen. Nu sover de sött och längtar till söndag för då ska det vara fullt ös igen.
Många grannar kommer förbi och hälsar på valparna och de blir mer och mer vana vid olika ljud. Idag var det ambulansen med sirén som kom förbi, och det brydde de sig inte om. Fiskmåsen skriker som en galen en för de har ungar här på ett tak, men det hör de inte heller längre. Idag dammsög jag runt dem och det gick hur bra som helst.
Visst ja, Gimli, Chelsea och Malla är klippt idag. Malla halvvägs, men hon kan ju blir klippt när som senare. De var duktiga och stod på bordet under ca 20 minuter Självklart valde jag att göra klippningen då de började bli trötta, för då går de ju lättare att hantera.
Vännen Eva B var här en stund med sin son, de ville bara gosa lite med de fem, och jag kunde åka till djurbutiken och handla gottis.
Ha en skön söndag. Lägger in en filmsnutt på när de fick sitt tuggodis förut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar