söndag 13 juli 2014

Och nu har bloggen fyllt sitt motto!

Ja nu var det länge sedan jag skrev på den här bloggen, men på slutet av valparna tid hos mig hann jag helt enkelt inte med att skriva här.
De 5 glada valparna tog väldigt mycket tid. Sedan skulle deras papper, valpbok, foderpaket m m göras klara tills de skulle lämna mitt hem. De skulle avmaskas igen samt besiktigas av veterinär några dagar samt badas och klippas av mig.
Det var också  mycket passning så de fick komma ut och göra sina behov, och det har gett resultat då de nätan inte bajsat inne någon gång. Kisseriet är det lite si och så med hos en del, men det ger snart med sig. Det är en perfekt tid att få hem sin valp i början av sommaren.
De utvalda familjerna har nu haft sina godingar ca en måndag och allt verkar flyta på bra.
Valparna är nyfikna, busiga och äter tämligen bra enligt ägarna. De kan åka bli och ska snart börja tränas på att vara lite ensamma hemma.
Vid besök på Öland förra veckan träffade vi Freja som bor där, och både Malla och Soya tyckte det var buskul. Ja förresten fick Freja träffa mormor Grynet som även hon var på Öland med sina ägare, och så klart var Grynet snälla mot alla våra vovvar.
I morgon ska jag, Malla och Soya träffa Chelsea med matte och på onsdag blir det en tur till Gimli och hans familj. Elektra som bor i Vinslöv hos martin och hans familj har det så bra och busar med Tyra och Dippa som båda har levt upp av denna nya virvelvind som anlänt till Skåne.
Nu vill vi att de fortsätter utveckla sig till trygga, glada och nyfikna lagotto och kanske kan en och annan av dem även komma att visas upp på utställning i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar