måndag 12 maj 2014

Vi börjar bli små lagotto.

Valparna blir små hundar!
Nu är valparna snart 4 veckor. De har flyttat in i en hage i mitt vardagsrum och de har funnit sig väl tillrätta. Soya sköter den fortfarande perfekt. De äter nu både fast och flytande föda utan större problem, men bäst är fortfarande mamma Soyas goa mjölk.  Soya  vet precis när det är dags för de små att få en slurk och då hoppar hon i pch lägger sig en stund och så rätt som det är, så är det färdigt.
Så fort vädret blir lite varmare ska de små godingarna få pröva på att komma ut på min stora uteplats för lek och bus, och inte minst göra sina behov till största delen ute.
Deras pälsar börjar få vingar som mina döttrar brukar kalla det, och det är när pälsen börjar locka och vrida sig år olika håll- Set lite knasigt ut ibland men snart så blir det över hela kroppen och då ser det mer normalt ut.
Jag har klippt klorna på dem två gånger och det tycker de är lite läskigt, men vanan ger trygghet.
Nu sover de som små gossedjur i sin låda och snart kommer mamma att gå in och lägga sig hos dem ett tag. Nu är det dags för sängen även för mig. Hörs snart igen.
 
 
På väg att somna mot mitt ben.

Vill kela mera.
 
Prövar Karins tumme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar